تحقیق جوان و هویت یابی جوان

با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : تحقیق جوان و هویت یابی جوان
تحقیق جوان و هویت یابی جوان|34016944|vj

دانلود تحقیق در مورد جوان و هویت یابی جوان،در قالب word و در 62 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: شخصيت انساني و معني جوانبخش اول: هويت يابيبخش دوم: معني جوان و نوجوان درباره جوان
فصل دوم: بلوغ رواني و اجتماعي جوانبخش سوم: بلوغ رواني و جنسي جوانرشد اجتماعي
فصل سوم: بررسي مشكلات سنيبخش چهارم: بررسي مشكلات سنيبخش پنجم: مشكلات و نيازهاي دوره جواني و نوجوانيافسردگياضطراببخش ششم: اعتياد در جواناننقش شخصيت در اعتياداعتياد و مواد مخدر در نوجوانانبخش هفتم: آسيب هاي اجتماعي در رابطه با جنس مخالفالگوپذيري و رابطه با جنس مخالفآسيب هاي اجتماعي دختر و پسر
فصل چهارم: نقش خانوادهبخش هشتم: هنجارهايي در تربيتروش پرورش جوانان و نوجواناننقش خانوادهبرخوردهاي نامطلوببخش نهم: توصيه هاي بهتر براي ارتباط با جواناننكته اي به والدين (رشد اجتماعي)پدرها و مادرها حتماً بخوانندبخش دهم: آسيب ها و موانع اجتماعيپسران ايراني شغل مي خواهندازدواجفرار دختران عواقب و مشكلات آنآسيب هاي اجتماعي فرار پسرانجوانان ديروزضمائم

بخشی از متن تحقیق:يكي از وظايف مهم در تعليم و تربيت يك نسل، ياري دادن آن براي يافتن هويت خويش است. روان شناسان، دوره نوجواني يعني حد فاصل بين 13 تا 18 سالگي را دوره حساسي براي يافتن هويت مي دانند. در صورتي كه نوجوان بتواند در اين مدت براي خويش تصويري رضايت بخش و اميد آفرين بدست آورد، مراحل بعدي زندگي را با تعادل، پرشور و پرتحرك آغاز خواهد كرد. نوجوان در چنين وضعيتي قدم در دوره هاي جهاني خواهد گذاشت، به گونه اي كه مي داند چه مي خواهد و مي داند كه چه راهي پيش رو دارد و چه بايد بخواهد. در صورت تحقق ناپذيري اين هويت، نوجوان دچار آشفتگي نقش خواهد شد. يعني در مورد خود و نحوه رفتاري كه مي بايد داشته باشد، دچار ترديدي مي شود. در چنين صورتي، انتخاب يك الگوي مشخص براي او مشكل خواهد شد، به همين لحاظ ممكن است هر چند صباحي، به رنگي و شكلي درآيد.در جوامعي كه پيچيدگي و تنوع رفتاري، زياد به چشم مي خورد، الگوهاي متعددي در مقابل نوجوان وجود خواهد داشت، كه او را در انتخاب يك يا چند الگو براي همانند سازي، يعني انتخاب شيوه اي براي زيستن با الهام از آن الگوها، با مشكل مواجه مي سازد. در جوامع ساده، مانند جوامع روستايي و عشايري، هويت يابي نوجوانان با مشكلات كمتري مواجه خواهد بود. در اين گونه جوامع معمولاً چند نوع شغل و شخصيت معدود به منزله الگوهاي قالبي در مقابل نوجوان قرار دارند كه نوجوان در برخورد با مشكلات مي تواند با آنها همانند سازي كند. از اين رو در جوامع ساده ايران به فراواني با نوجوانان 14 يا 15 ساله اي روبرو مي شويم كه مانند مردان و زنان آن جامعه رفتار مي كنند و درجمع آنان و تقريباً همپاي آنان رفتار كرده، اظهار نظر مي كنند.


مطالب دیگر:
📃تست کنکور سالهای اخیر سراسری و آزاد مجموعه تاریخ (2)📃پاورپوینت ارزشها و نگرش ها از کتاب مبانی نظری و مهارت های آموزش علوم📃اقدام پژوهی با عنوان چگونه می توانیم املای دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی را تقویت کنیم📃پاورپوینت حیطه های اصلی آموزش مطالعات اجتماعی از کتاب راهمای آموزش مطالعات اجتماعی📃پاورپوینت روان شناسی رنگ ها در مقاطع آموزشی📃پاورپوینت فصل 13 کتاب سنجش فرایند و فراورده های یادگیری(سنجش با استفاده از کارپوشه)📃پاورپوینت شیطان پرستی و نمادهای آنان📃پاورپوینت فصل پنجم روانشناسی رشد کودکان (ازسه تا 7 سالگی)📃پاورپوینت فصل دوم کتاب تحلیل محتوای کتب درسی📃طرح درس روزانه هدیه های آسمانی کلاس چهارم ابتدایی📃پاورپوینت کامل فصل 8 کتاب اصول مدیریت آموزشی📃گزارش مربوط به ساختار وسازمان مدرسه📃پاورپوینت فصل دوم کتاب راهنمای آموزش مطالعات اجتماعی📃طرح توجیهی بازیافت و تبدیل لاستیک به گازوئیل و بنزین📃مطالعات جامع بیمارستان و درمانگاه📃آشنایی با کوبیاکس📃انسان- طبیعت- معماری (یخچال های کواترنری)📃تاریخ معماری اسلامی (گنبد سلطانیه)📃کوره آسارکو - ریخته گری📃تحلیل شهرک مسکونی زیتون اصفهان📃سازه های گنبدی📃مرمت و احیاء ابنیه تاریخی (باغ نظری شهرستان همدان)📃آبجکت تریدی مکس (چراغ های دیواری و محوطه ای)📃حمام سنتی📃طرح توجیهی کارافرینی کارخانه کاشی